Hitchcock

Läste att det tydligen ska komma inte bara en, utan två, filmbiografier om the master of suspense - Alfred Hitchcock. Den ena av dessa, den som jag verkligen vill se, heter enbart Hitchcock och i vilken ingen mindre än Sir Anthony Hopkins spelar den legendariske regissören.
 
 
Jag gillar verkligen Alfred Hitchcock, även om jag ärligt talat inte sett allt för många av hans filmer. Fast de som jag då har sett har jag tyckt om. Psycho är den självklara favoriten medan Rear Window och The Birds hamnar strax därefter på en delad andra plats.
 
Än så länge har det inte dykt upp någon trailer - inte vad jag lyckats finna - men det finns en del bilder på Hopkins från inspelningsplatsen som går att skåda.
 
Vad tycker ni läsare om Hitchcock och hans filmer? Lämna en kommentar eller två.
 
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0