Killer Klowns From Outer Space

Kollade på denna kultrulle häromdagen (igen). Jag vet inte hur många gånger jag har sett den genom åren, men det är alldeles för många för att hålla reda på. Allt jag vet är att jag från första stund älskade den, då detta är den typ av cheesighet - sådär när b-film är som bäst - som får mig att stormtrivas.
 
Handlingen är enkel. Utomjordingar, vilka förstås då ser ut som clowner (mycket lustiga clowner), landar på jorden och skördar på sig en drös med människor för att äta.
  Så banalt, men i min värld helt fantastiskt. Det behöver inte vara mer invecklat än så.
Självklart så finns det en hjälte - till och med två - som i detta fall skapar någon sorts skolgårdsrivalitet sinsemellan om vem som ska ha tjejen, ett par "komiska" sidekicks i form av två glasssäljande bröder och till sist in en aning lättretlig polis som inte för det minsta tror på invasionen.
 
Filmen är, till dagens datum, den enda som The Chiodo Brothers skrivit och regisserat. Annars så har de varit med och arbetat på andra filmer, då för det mesta med animation och specialeffekter. Några av dessa är Tim Burtons första kortfilm Vincent,  Critters, Critters 2 och Ernest Scared Stupid.
 
 
Ja, detta är utan tvekan en film som garanterat aldrig kommer att kunna ledsna på. Den är alltid lika underhållande varje gång.
 
Tycker ni om denna typ av cheesiga b-filmer? Lämna då gärna en kommentar eller två.
 
 
Filmens betyg: fyra skarpa knivar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0