Evidence

Har ikväll sett på denna found footage-rulle. Hade aldrig ens hört talas om den tidigare, men låt mig säga såhär på en gång att jag vart något överraskad. Det var verkligen vad jag hade förväntat mig.
 
Mitt intresse för denna typ av genre har växt till sig genom åren, då jag tycker att man kommit på bättre och bättre (och till viss del lite mer originellarne) sätt att filma dessa på.
 
Just den här filmen börjar som en halvcheesy kopia av The Blair Witch Project - en film som jag ärligt talat vågar säga att jag inte tycker om för fem öre - för att sedan helt plötsligt göra en helomvänding och bli till något helt annat. Trots att jag blev något paff och inte riktigt visste exakt vad det var som skedde på TV-skärmen, satt jag ändå kvar som fastklistrad i soffan. Och av någon underlig anledning så drogs jag bara med in i det hela ju längre filmen pågick och jag kunde inte sluta att tänkta, om och om igen: vad fan är det egentligen som händer?
 
Jag tyckte att den var bra, spännande, bitvis småläskig med hoppa till-moment, samt att den hade något jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det var - men det var inget dåligt i alla fall, det kan jag försäkra er om.
 
Gillar man denna typ av film så rekommenderar jag denna starkt. Och om ni nu är sugna på att se den, titta inte på trailern innan, utan sätt igång filmen direkt.
 
 
Filmens betyg: fyra knivar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0