Blu-ray & DVD-uppdatering, den 31 augusti 2012.

Bättre sent än aldrig... det är ett motto jag gillar. Här är den äntligen, videon som det varit lite snack om.
 
 
 Här kommer då en liten lista över filmerna som visades i videon (fetstilade titlar är blu-ray):
 
Halloween 2
Halloween 5
Leatherface - Texas Chainsaw Massacre III
Insidious
Dead Silence
Saw (2 disc "see thru slipcase" edition - unrated)
Saw II (see thru slipcase)
Evil Dead II
Subconscious Cruelty
Ascension
Deep Red
Inferno
Bay of Blood
Dellamorte Dellamore (aka. Cemetery Man)
Zombie Flesh Eaters
City of the Living Dead
The Beyond
Zombie Flesh Easters 2
Night of the Living Dead (remake)
The Walking Dead - säsong 1
Lord of Illusions
Hellraiser: Inferno
A Nightmare on Elm Street (2 disc - innehåller dokumentären Never Sleep Again)
Madman
B.T.K.
Howling IV
The Wolf Man
Bride of Frankenstein
House of Frankenstein
Piranha (remake)
Prowl
The Human Centipede & The Human Centipede II
Wolf Creek
Reykjavik Whale Watching Massacre
Tandläkaren
Tandläkaren 2
Bubba Ho-Tep
Murder Party
The Toxic Avenger
Candyman
Djävulens Barnvakt
The Abandoned
Dolt under ytan
Fertile Ground
Gothika
Nomads
One Missed Call
The Girl with the Dragon Tattoo
Total Recall
Mortal Kombat (kanske inte överdriver med videovåld, men ändå våldsam)
Conan the Barbarian
Red State
 
 
Ja, det var de filmer jag hade att visa denna gång. På återseende.

Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Det är knappt en månad sen jag tog en paus från filmbloggandet och mer krävdes inte för att lusten skulle vakna till igen. Jag planerar en comeback men vet inte riktigt när jag kommer igång. Men ditt inlägg inspirerade mig till att göra ett om vilka filmer som överlevt min massiva utrensning av samlingen. Hur tänker du förresten kring vilka filmer du köper på DVD alt BluRay? Hur väljer du mellan formaten?

Svar: Mycket har nog med priset att göra, ärligt talat.Om det nu inte är så att jag vet att det är mycket bättre bild- & ljudkvalitet på blu-rayen (vilket det faktiskt inte alltid är). Bara för att det står blu-ray på omslaget ska man ju inte tro allt för mycket på det där. Jag har till exempel flera äldre DVD:er som ser mycket bättre ut än en del av de nyare filmerna på Blu-ray.
lolasbasement.blogg.se

2012-09-04 @ 18:16:10
URL: http://bluerosecase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0