The Texas Chainsaw Massacre 3D

 Ännu en film som jag verkligen ser fram emot. Detta är den sjunde filmen i franchisen, men istället för att bara vara ännu en remake så är det här en direkt uppföljare till Tobe Hoopers original - som de allra flesta vet är min absoluta favorit-skräckfilm någonsin. Självklart så tycker jag om alla de andra filmerna i serien också, även om det finns vissa av dem som inte håller måttet helt och hållet. En del säger att uppföljarna bara är löjliga och parodiserar allt vad den första filmen står för, men på något vis så tycker jag att det är lite det som är deras charm. Det är väll en jäkla tur att smaken är olika.

The Texas Chainsaw Masssacre 3D är regisserad av John Luessenhop - ett helt obekant namn för mig och av det lilla han gjort tidigare (som går att läsa om på IMDb) så är det inget av det som jag heller känner igen. Men vem säger att detta inte kan bli en hur bra film som helst bara för det. Vafan, det är ju Leatherface vi snackar om... det kan ju inte bli bättre än så. Och bara det att Gunnar Hansen, som spelade den allra första motorsågssvingande kannibalen, kommer - tillsammans med Marilyn Burns (som spelade den kvinnliga huvrollen) - ha cameos är ju som att verkligen få sina största drömmar uppfyllda. Jag är redan i sjunde himlen.

En annan extremt rolig nördfakta är att Bill Moseley (som spelade Chop Top i The Texas Chainsaw Massacre 2) kommer att spela Drayton Sawyer i denna, samma karaktär som Jim Siedow spelade i både originalet och den första uppföljaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0