Husk

Kråkor, majsfält, fågelskrämmor och schack är några av huvudingredienserna i denna hyffsat spännade film skriven och regisserad av Brett Simmons, som bland annat för tankarna till filmer som The Texas Chainsaw Massacre, Jeepers Creepers och självklart Children of the Corn.



Några vänner kör av vägen intill ett majsfält efter det att en flock kråkor smäller med ett brak in i vindrutan. När de senare vaknar till upptäcker de att en i sällskapet saknas och de har ingen aning om vart han är, men misstänker att han tagit sig ut i fältet. De följer efter för att leta rätt på honom, men upptäcker istället ett gammalt lanthus längre bort, i vilket ett av fönstrena är upplyst, och de beslutar sig för att be om hjälp. Det blir dock inte så lätt som de tror, då otäcka hemligheter döljer sig i majsfältet.

Det enda som jag faktiskt retade mig på med den här filmer var att skådespeleriet kanske inte var det bästa, vilket var lite synd, då det kändes som om man kunde ha gjort mer av rollerna som ändå var rätt så välskrivna. Men man ska inte klaga, för det har gjorts betydligt mycket sämre filmer än denna. Inte för att den här var dålig. Den hade trots något som gjorde att jag inte kunde sluta se på den, nämligen majsfält och gamla lanthus (det lär bli en tio-i-topp-lista på ämnet inom kort). För det är verkligen sådant som jag finner fascinerande och obehagligt på samma gång. Jag hade dock gärna sett lite mer blod och gore-effekter. Ett litet extra plus kan den ändå få för att den på många ställen är riktigt snyggt filmad.


Filmens betyg: fyra knivar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0