Födelsedagsbarn: John Carpenter [16 januari 2012]

Regissören bakom tidernas kanske mest kända slasherfilm, Halloween, fyller hela 64 år idag. Nämligen ingen mindre än John Carpenter. Och detta kommer garanterat att firas här i hemmet genom att titta på en (eller flera) av hans många oförglömliga filmer. Det blir ju tråkigt nog inte Halloween - vilket annars hade varit rätt så självklart - eftersom den för tillfället är utlånad till min syster. Men han har ju gjort en massa andra som fungerar lika bra.

Om man inte har sett några av hans filmer så tycker jag att man borde åtminstone se dessa: Halloween, In the Mouth of Madness, The Thing, The Fog och Prince of Darkness.

Ja, visst... självklart så finns det en hel del andra filmer som jag borde ha nämnt, då han faktiskt har regisserat mer än bara skräckfilmer, men eftersom detta nu är en blogg som handlar om just skräck (och skräckrelaterade ämnen, osv) så vart det bara dessa jag tycker att man absolut måste se om man nu inte har gjort det.

Ett stort GRATTIS till en av alla mina favorregissören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0