Födelsedagsbarn: Erin Gray [7 januari 2012]

Vem fan är Erin Gray kanske många tänker? Så gjorde även jag när jag snabbt betade genom namnen i födelsedagslistan på IMDb.

Det jag mest reflekterade över var att hon en gång i tiden hade en roll i Jason Goes To Hell: The Final Friday, i vilken hon spelade en roll vid namn Diana Kimble. Denna karaktär visar sig vara ingen mindre än Jason Voorhees halvsyster. Detta kanske är en spoiler, men vafan. Har man inte sett denna film i Fredagen den 13:e-serien så får man skylla sig själv.

Hon spelade även Liz i skräck och science fiction-serien Ghouls (i vilken man även kunde se James DeBello, från bland annat Cabin Fever av Eli Roth). Jag har bara sett lite grann av den, mest på klipp via YouTube. 

Hur som helst. Hon fyller 62 år idag och det firas med ett mindre hipp-hipp, hurra, hurra, hurra, hurra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0