Day of the Dead

Tyvärr så handlar det inte om George A. Romeros sista del av hans oförglömliga zombietrilogi, utan om filmen från 2008 (som påstås vara en remake, men som jag inte finner den minsta likhet med originalet - vilket jag tycker borde var ett mindre kriterium för att det överhuvudtaget ska få kallas för en remake).

Filmer heter ju för fan dessutom Day of the Dead. DAY! Och det enda dagsljus man bevittnar i den här förbannat usla filmen är kanske i fem minuter i början och när inte ens en zombie finns i närheten. Fast nu kanske de syfftar ordet "day" - vilket var engelska för "dag" senast jag kollade i ett ordlexikon - på något helt annat.

Det är inte ens värt att skriva något mer om denna film, vars enda syfte i min samling är att göra en franchise komplett.


Betyg: en sönderrostad och slö jävla kniv.


Kommentarer
Postat av: filmitch

En bra blogg med många intressanta tips på filmer har lagt den på min länklista. Reeker har jag inte kommit mig för att se än men den kommer nog så småningom. Så illa var f.ö inte Day of the dead men jag är svag för genren.

2012-01-30 @ 02:25:46
URL: http://filmitch.wordpress.com
Postat av: Erik

Måste berömma din blogg och smak! Håller helt med dig gällande day of the dead! (kan för övrigt tipsa dig om du missat filmrean på www.movieprix.se , handla min day of the dead film på blu-ray där) :)

2012-02-16 @ 02:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0