The Lost Coast Tapes

Lagom intressant såkallad found footage. Inte den bästa, men sevärd.
 
En TV-journalist/producent för ett program om bedragare och påhittade historier får nys om en man som påstås ha en död bigfoot, så han släpar med sig ett mindre team upp till Kaliforniens "Lost Coast" för att intervjua denna i hopp om att avslöja allt som en bluff.
  Redan första kvällen händer en del oförklarliga saker, men journalisten är ändå en aning skeptisk. Fast ju längre som han tvingar teamet att stanna kvar börjar han sakta men säkert inse att det kanske ändå inte är lögn. Kanske finns det trots allt bigfoots som vandrar omkring där ute i skogen.
  När sanningen sedan går upp för honom är det förstås redan försent... som det för det mesta brukar vara.
 
Skådespelarinsatserna kanske man inte behöver diskutera fullt ut. Men låt oss säga såhär. De var ju inte speciellt bra för att skapa någon sorts trovärdighet i att detta nu skulle kunna vara "found footage" - vilket ändå borde vara något av grejen med just denna typ av film, även om vi vet att det nu inte är så. Skådespelet var helt enkelt... för skådespelat (vet inte riktigt hur jag ska beskriva det bättre). Det kändes inte naturligt så att säga.
 
Men, men... vill man se något underhållande, då man en vardagskväll får för sig att bara slänga i något random i blu-ray-spelaren (eftersom det ändå bara visas repriser eller vad det nu än kan vara på TV) så rekommenderar jag denna. Fungerar utmärkt att klämma i sig en påse Doritos under tiden.
 
 
Filmen betyg: tre knivar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej.

Jag driver en filmblogg och jagar läsare, därför tänkte jag försöka göra lite reklam för mig.
Mitt förslag till andra bloggare är ett länk/banner byte, något du kan tänka dig?

Hör gärna av dig till [email protected]


/Frida @ www.fridasfilmtajm.blogg.se

Svar: Tyvärr så använder jag mig inte så mycket av den här bloggen längre, utan har helt och hållet börjat använda mig av min YouTube-kanal istället. Men tack för förslaget.
lolasbasement.blogg.se

2013-05-16 @ 15:17:18
URL: http://fridasfilmtajm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0