The Lords of Salem



Jag kan inte bärga mig tills denna kommer ut, då jag verkligen är ett fan av Rob Zombies filmer - ja, jag gillar till och med hans tolkning av Halloween. Uppföljaren har jag dock lite svårt för och tycker till största del att den kanske inte hade behövt se dagens ljus, men den har ändå vissa schyssta scener som jag trots allt finner helt okej.

The Lords of Salem är planerad att släppas någon gång under detta år, men exakt när verkar ännu inte bestämt. Läste dock nångång i december förra året, på Zombies Facebook-sida, att de redan då höll på med klippningen av filmen, så det borde ju inte ta allt för lång tid innan den kommer ut.

 Bilden (som Zombie lagt upp via sitt Twitter-konto och jag lånat lite fint) är från inspelningen - som började den 17 oktober förra året (på min födelsedag, tjoho) - och som delvis faktiskt ägde rum i riktiga Salem, Massachusetts.

Det finns inte så mycket information om vad den handlar om mer än det att en lokal DJ spelar en skiva som det ligger en förbannelse över och råkar av misstag släppa lös ett coven av trehundra år gamla häxor som i hemlighet fängslades och torterades under häxprocesserna i Salem.

Många av de klassiska skådespelarvalen som herr Zombie mer eller mindre alltid använder sig av kommer även att medverka i denna, som till exempel Ken Foree, Sid Haig och frugan Sheri Moon Zombie, samt att han har skrapat ihop ett helt gäng med namn som för en skräckfilmsälskare inte är helt okända: Michael Berryman, Barbara Crampton, Dee Wallace, Clint Howard och Udo Kier.

Rob Zombie har tydligen också fått fullständig kreativ frihet från filmbolaget Haunted Films - som tidigare gett ut Paranormal Activity och Insidious. Så det kommer sannerligen att bli intressant att se det färdiga resultatet, även om jag såhär på förhand vet med stor säkerhet att jag inte kommer bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0