Fredagen den 13:e - en mindre högtid...

Otursdagen för många. En mindre högtid för mig (som kommer att ske två gånger till detta år - nämligen i april och i juli). Och vad firar jag då dessa dagar? Självklart så firar, eller rättare sagt hyllar, jag den hockeymask-prydda seriemördaren, som senare mer eller mindre blir en vandrande zombie, nämligen ingen mindre än allas våran Jason Voorhees - en av filmhistoriens mest effektiva och skoningslösa dräpare med flest antalet offer på den vita duken. Kalla mig nörd om ni vill, men det kan ni ge er fan på att jag är.

Varje år, så långt tillbaka som jag kan minnas, så har jag alltså firat dessa dagar med att titta på minst två Friday the 13th-filmer. Och så blir det även ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0